Home > Productnieuws > Zitmeubilair > Fritz Hansen lanceert ReNEW: een nieuw circulair model voor iconen

Fritz Hansen lanceert ReNEW: een nieuw circulair model voor iconen

Fritz Hansen introduceert ReNEW

Delen

Fritz Hansen introduceert met trots ReNEW, een uitgebreid duurzaamheidsinitiatief dat de grenzen van standaard bedrijfspraktijken verlegt. ReNEW omvat twee nieuwe programma’s die zijn opgezet om een circulair model te bevorderen voor iconische stukken in de collectie: Refurbish en Recrafted.

Elk programma zorgt ervoor dat originele Fritz Hansen-kuipstoelen (Ant™, Grand Prix™, Lily™ en Series 7™) zo lang mogelijk in gebruik blijven. Het is bekend dat er duizenden van deze stoelen, die al tientallen jaren oud zijn, over de hele wereld in omloop zijn. Veel van deze stoelen zijn vanaf het begin vervaardigd met hoogwaardige materialen, vakmanschap en een tijdloos ontwerp, en hebben alleen een cosmetische update nodig. De ReNEW-programma’s zijn bedoeld om ervoor te zorgen dat deze stoelen nog generaties lang in omloop blijven.

Refurbish-programma: Het programma is in heel Europa verkrijgbaar en biedt bedrijven de mogelijkheid om hun originele Fritz Hansen Ant™-, Grand Prix™-, Lily™- en Series 7™-stoelen op te knappen en eventueel te upgraden zodat ze weer als nieuw zijn. Recrafted-programma: Dit programma biedt commerciële klanten over de hele wereld de mogelijkheid om gerestaureerde Ant™-, Grand Prix™-, Lily™- en Series 7™-kuipstoelen te kopen of terug te verkopen die Fritz Hansen vervolgens restaureert voor wederverkoop.

Een nalatenschap van kwaliteit en duurzaamheid

Lars Hardboe Galsgaard, Executive Vice President Sales & Brand Management bij Fritz Hansen:
Omdat we prioriteit geven aan restauratie en reparatie zorgen we ervoor dat onze iconische en duurzame ontwerpen de tand des tijds blijven doorstaan en tegelijkertijd de weg wijzen naar een duurzamere toekomst voor onze branche.”

Met ReNEW zet Fritz Hansen belangrijke stappen in de richting van een meer circulaire economie”,

Door te kiezen voor een circulaire benadering is Fritz Hansen klaar om een blijvende positieve impact te hebben op zowel mensen als de planeet. De ondernomen initiatieven betekenen een aanzienlijke vooruitgang en er staan nog meer diensten op de planning naarmate Fritz Hansen overgaat op een steeds circulairdere benadering.

De toekomst is circulair

Al meer dan 151 jaar produceert Fritz Hansen ontwerpen die de tijd overstijgen. Elk stuk staat bekend om het gebruik van zorgvuldig gekozen materialen van superieure kwaliteit die mooi verouderen en wordt door deskundige vakmensen gemaakt om lang mee te gaan. De lange geschiedenis en sterke aanwezigheid van Fritz Hansen op de vintage markt zijn het bewijs van de overtuiging dat kwaliteit en duurzaamheid van materialen en ontwerp verantwoorde keuzes zijn en de kern vormen van het bedrijf.

De klimaatverbintenis van Fritz Hansen

In een belangrijke stap richting zorg voor het milieu is Fritz Hansen van plan om de uitstoot van scope 1 en 2 broeikasgassen tegen 2025 met 38% te verminderen (doel gesteld in 2021). Op dit moment is het bedrijf goed op weg om zijn doel te bereiken. Deze verbintenis, bekrachtigd door het Science Based Targets-initiatief, onderstreept de toewijding van het bedrijf om een positieve impact te hebben op klimaatverandering. Daarnaast geeft Fritz Hansen prioriteit aan het gebruik van gecertificeerde materialen en werkt het bedrijf samen met organisaties als FSC/PEFC, Oeko-Tex, Greenguard Gold en EU Ecolabel om een verantwoorde inkoop van materialen te waarborgen. Sinds 2023 zijn berekeningen van de CO2eq-voetafdruk voor alle producten van Fritz Hansen beschikbaar voor commerciële klanten, zodat zij weloverwogen keuzes kunnen maken passend bij hun duurzaamheidswaarden.

Over Fritz Hansen

Fritz Hansen werd in 1872 opgericht in Denemarken en is wereldwijd marktleider in het ontwerpen en produceren van binnen- en buitenmeubelen, verlichting en accessoires. Gedreven door een passie voor schoonheid, kwaliteit, vakmanschap en verantwoorde productie staat het bedrijf voor een moderne Scandinavische levensstijl en werkt het samen met visionaire kunstenaars, designers en architecten uit de hele wereld. Zo deed het merk een beroep op het talent van onder meer Arne Jacobsen, Cecilie Manz, Hans J. Wegner, Piero Lissoni, Jaime Hayon en Poul Kjærholm. Vandaag de dag worden de designproducten van Fritz Hansen verkocht in meer dan 85 landen via 2.000 verdeelpunten, waaronder flagshipstores en showrooms in Kopenhagen, New York, Londen, Seoel, Shanghai, München en Tokio. Het bedrijf heeft wereldwijd 310 mensen in dienst en het hoofdkantoor ligt ten noorden van Kopenhagen, waar het designminnende klanten bedient op contractbasis en via de detailhandel.

Delen

Aanmelden nieuwsbrief


Onze sponsors

Laatste editie

Gratis abonneren op onze nieuwsbrief?

  • Ontvang het laatste nieuws
  • Bekijk exclusieve content
  • Blijf op de hoogte van de laatste events
  • Onze nieuwsbrief verschijnt 2 keer per maand