Home > Productnieuws > Kantoor- & Projectmeubilair > Nowy Styl gaat ‘rebranden’

Nowy Styl gaat ‘rebranden’

Delen

Nowy Styl, moederbedrijf van onder meer Rohde & Grahl in Amersfoort, gaat ‘rebranden’. Dat meldt de Poolse gigant in een schrijven aan relaties. De ‘nieuwe manier van denken’ zal gedurende de komende maanden geïmplementeerd worden. Internationaal gaat men werken onder de merknaam Sohos by Nowy Styl. Opmerkelijke implicatie: de naam Rohde & Grahl gaat verdwijnen.

Volgens directeur Adam Krzanowski zal hiermee nog meer nadruk komen te liggen op het feit dat dat Nowy Styl een innovatief en wereldwijd actief bedrijf is. “Het doel van de ‘rebranding’ is onze sterke punten nog beter naar voren te brengen en te communiceren hoe we de leidende positie in de Europese markt hebben kunnen bereiken.”

Het bouwen van een sterk wereldmerk is een belangrijke strategische stap. Eén van de aspecten die Krzanowski hierbij naar voren brengt is de noodzaak om met één naam in de markt te opereren. “We hebben verschillende merken op verschillende markten. Ondanks enkele voordelen vertroebelt dit het beeld van onze onderneming.” Financieel directeur Rafal Chwast beaamt dit. “We doen veel tenders voor internationaal opererende klanten. We kunnen daarbij niet bedrijf A zijn in Zwitserland, iemand anders in Duitsland en Nederland, en weer iemand anders in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Polen.”

De ‘rebranding’ heeft gevolgen voor onder meer Rohde & Grahl in Amersfoort. Net als andere bedrijven uit de Nowy Styl Group portfolio (BN Office Solutions, Grammer Office) zal het merk ophouden te bestaan en een integraal onderdeel worden van het merk Nowy Styl. Er is overigens een belangrijke uitzondering: Kusch + Co. Deze dochter zal als zodanig op de markt blijven opereren. “Dit wordt ons premium merk voor onze meest veeleisende klanten”, aldus de Nowy Styl-directie over de uitzonderingspositie van Kusch + Co

www.nowystylgroup.com

Delen

Aanmelden nieuwsbrief


Onze sponsors

Laatste editie