Home > Ontwerp > Ontwerp & Architectuur > ‘Desk cleaning app’ voor gemeente Amstelveen

,

‘Desk cleaning app’ voor gemeente Amstelveen

Delen

Hoe gaan we veilig terug naar het kantoor? Volgens softwareproducent TableAir kan hun nieuwe ontwikkelde ‘COVID-19 Desk Cleaning App’ daarbij helpen. De gemeente Amstelveen maakt als eerste gebruik van de technologie.

De app is volgens de ontwikkelaar wereldwijd een van de eerste modules die bedrijven en overheidsinstanties een oplossing voor een COVID-19 veilige werkomgeving biedt. “De extra module van het populaire softwaresysteem zorgt ervoor dat een werkplek of vergaderruimte pas beschikbaar wordt gesteld als deze is gereinigd, waardoor het besmettingsgevaar van COVID-19 tot een minimum wordt beperkt”, stelt de woordvoerder.

In Nederland heeft de gemeente Amstelveen de primeur van deze speciale schoonmaakmodule. Via reinigingsmodule van TableAir heeft het (in- of externe) schoonmaakbedrijf realtime inzicht in welke (werk)plekken en vergaderruimtes nog gereinigd moeten worden. “In de tussentijd geven de zichtbare reserveringssensoren op de werkplek aan dat deze nog gereinigd moet worden om zo alle medewerkers een extra gevoel van veiligheid te geven. Het schoonmaakteam kan na reiniging conform alle COVID-19-richtlijnen de plek of ruimte weer beschikbaar maken in het systeem.”

Waar sommige organisaties hun medewerkers tot 2021 laten thuiswerken, is bij de gemeente Amstelveen op dit moment bijna een kwart van de twaalfhonderd medewerkers weer op kantoor. Mede door het aantal beschikbare werkplekken aan te passen en de schoonmaakmodule aan het reserveringssysteem voor werkplekken en vergaderruimtes toe te voegen, was een COVID-19 veilige werkomgeving snel gerealiseerd.

Hans Schekermans, projectdirecteur bij de gemeente Amstelveen: “De anderhalvemetersamenleving betekent voor veel organisaties een snelle en onverwachte invoering van flexwerken. Wij hebben het geluk dat onze medewerkers net begonnen waren met het reserveren van een werkplek. Toen we tijdens de intelligente lockdown op de plattegrond het aantal beschikbare (werk)plekken, met uiteraard anderhalve meter afstand, zichtbaar hadden gemaakt, groeide al snel het vertrouwen in een veilige werkomgeving. Iedereen weet dat ze niet hoeven te zoeken naar een werkplek of collega, waardoor looproutes en onnodig onderling contact worden geminimaliseerd. De schoonmaakmodule zal er zeker aan bijgedragen dat de medewerkers op kantoor een veilig gevoel krijgen.”

TableAir is een online reserveringssysteem voor werkplekken en vergaderruimtes dat in 2014 in Litouwen is ontwikkeld. Sinds 2017 is TableAir ook in de Benelux actief en biedt het Nederlandse bedrijven en overheidsinstanties een breed assortiment aan producten bij de transformatie naar een digitale kantooromgeving. De kern van alle producten is het TableAir-cloudplatform, dat een brug slaat tussen de fysieke en de digitale werkplek. In deze digitale kantooromgeving kunnen medewerkers (werk)plekken, vergaderruimtes en remote (thuis)werkplekken reserveren.

https://www.tableair.nl/

Delen

Aanmelden nieuwsbrief


Onze sponsors

Laatste editie