Home > Productnieuws > Verlichting > Signify minimaliseert plastic in verpakkingen

Signify minimaliseert plastic in verpakkingen

Delen

Signify – het voormalige Philips Lighting – wil in 2021 alle consumentgerelateerde verpakkingen plasticvrij maken. Het bedrijf verwijdert geleidelijk aan plastics uit al zijn consumentenverpakkingen.

“De kunststoffen zullen grotendeels worden vervangen door materialen op basis van gerecycled papier”, meldt een woordvoerder. “De overschakeling op plasticvrije verpakkingen vermijdt het gebruik van 2.500 ton aan plastic per jaar.”

Signify streeft actief naar een vermindering van de milieu-impact van zijn producten. Als onderdeel van zijn verpakkingsbeleid gebruikt Signify al 80 procent gerecycleerd papier voor zijn verpakkingen en zal het bedrijf in 2021 beginnen met het geleidelijk verwijderen van alle kunststoffen uit verpakkingen van consumentenproducten.

“Plastic afval heeft een zeer negatieve impact op onze planeet en haar biodiversiteit en we hebben besloten om het voortouw te nemen en te kiezen voor plasticvrije alternatieven. Dat is de juiste keuze en beantwoordt aan de toenemende verwachtingen van onze klanten”, zegt Eric Rondolat, CEO van Signify. “Ik kijk uit naar het moment waarop we kunnen aankondigen dat we geen plastic meer gebruiken in onze verpakkingen.”

Het verpakkingsbeleid van Signify vereist gemiddeld al dat alle verpakkingen meer dan 80 procent gerecycled papier bevatten en de primaire materialen moeten afkomstig zijn van gecertificeerde hernieuwbare bronnen. Wanneer papier als materiaal niet toepasbaar is, kijkt Signify uit naar andere alternatieven die niet van kunststof zijn. Signify is al begonnen met de afbouw van plastic door het verwijderen van de veelgebruikte plastic inlegdelen in de verpakking van Philips Hue lampen.

Daarnaast heeft Signify gekozen voor papierschuim om de onlangs gelanceerde Philips Hue Play HDMI Sync Box te verpakken. “Het vervangen van blisterverpakkingen door papieren doosjes zal geleidelijk worden doorgevoerd in ons productassortiment en in de verschillende regio’s, te beginnen met de LED-lampen in Europa in het derde kwartaal van 2020, en in de rest van de wereld vanaf begin 2021.”

Signify is al begonnen met het vervangen van de plastic blisterverpakking voor zijn LED-lampen door papieren materialen in de regio van de Stille Oceaan, waar de overstap zeer positief werd onthaald en resulteerde in een stijging van de verkoop. “Toen we onze verpakkingen in de regio van de Stille Oceaan vervingen, zeiden klanten dat ze aantrekkelijker en milieuvriendelijker waren”, verklaart Rondolat. “Ik doe een beroep op andere bedrijven om samen met ons de overstap te maken en zal met plezier onze opgedane ervaringen delen.”

De huidige aankondiging heeft betrekking op consumentenverpakkingen. De woordvoerder van Philips benadrukt desgevraagd dat ook op het gebied van de zakelijke markt duurzaamheid natuurlijk een hoofddoel is van de onderneming. de reden dat de huidige focus ligt op het reduceren van plastic in consumentenverpakkingen is dat hier momenteel de grootste duurzaamheidswinst gerealiseerd kan worden. “De producten die wij verkopen voor de professionele markt bevatten nu al veel minder plastic in verhouding tot de consumenten verpakking.”

www.signify.com

 

Delen

Aanmelden nieuwsbrief


Onze sponsors

Laatste editie