Home > Productnieuws > Kantoor- & Projectmeubilair > Groot-Brittanië gaat voor ‘tweemeterkantoor’

,

Groot-Brittanië gaat voor ‘tweemeterkantoor’

Delen

Wij zijn hier allemaal druk met het optimaliseren van wat alom het ‘anderhalvemeterkantoor’ wordt genoemd. Aan de overkant van de Noordzee doen ze er een schepje bovenop. Uit een onlangs gepubliceerd document van de overheid blijkt dat Britten zich moeten voorbereiden op het ‘tweemeterkantoor’.

Boris Johnson heeft het momenteel maar al te druk met het weerstaan van de eis om zijn rechterhand Dominic Cummings te ontslaan vanwege het vermeende overtreden van quarantaineregels. Toch heeft ‘zijn’ overheid natuurlijk nog voldoende tijd om zich met andere zaken bezig te houden. Met het publiceren en up to date houden van ‘kantoorrichtlijnen’ bijvoorbeeld.

Het Department for Business, Energy & Industrial Strategy publiceerde recentelijk  ‘Working safely during coronavirus (COVID-19)‘. Het officiële document maakt een doorwrochte indruk. Het bevat een uitgebreide beschrijving van de verschillende aspecten van het ‘tweemeterkantoor’. Er is onder meer aandacht voor de vraag waaróm eigenlijk al terug te gaan naar kantoor, risico-evaluatie, hygiëne en managementkwesties.

Opvallend is dat het gebruik van schermen in de werkomgeving impliciet wordt afgeraden. Dat wil zeggen: andere oplossingen, zoals het uit elkaar plaatsen van werkplekken, en het vermijden van het tegenover-elkaar-werken verdienen volgens de opstellers de voorkeur. “Gebruik alleen schermen wanneer het niet mogelijk is om werkplekken uit elkaar te plaatsen.”

Hoewel de richtlijnen gericht zijn op het tweemeterkantoor in plaats van het anderhalvemeterkantoor, is het – zo niet verplichte – toch interessante leesstof voor iedereen die zich momenteel het hoofd breekt over de wijze waarop we weer veilig terug naar kantoor kunnen.

Delen

Aanmelden nieuwsbrief


Onze sponsors

Laatste editie