Philips Lighting wordt Signify

Philips Lighting houdt op te bestaan. Dat wil zeggen: de naam Philips Lighting gaat de prullenbak in. De bekende ‘wereldmarktleider’ op het gebied van verlichting gaat definitief verder onder de naam Signify.

“De keuze voor onze nieuwe bedrijfsnaam is afkomstig van de manier waarop licht een intelligente taal is geworden die informatie kan geven en overbrengen”, aldus Eric Rondolat,┬áCEO bij Signify. “Het is de vertaling van onze strategische visie om het buitengewone potentieel van licht te ontsluiten voor een beter verlicht leven en een duurzame wereld.”

Signify zal het Philips-merk blijven gebruiken voor zijn producten onder de bestaande licentieovereenkomst met Royal Philips. Het bedrijf verwacht dat de naamswijziging begin 2019 is geïmplementeerd in alle landen waar het actief is.

Philips is al meer dan 127 jaar prominent aanwezig in de verlichtingsindustrie met innovaties voor professionele en consumentenmarkten. In 2016 is het bedrijfsonderdeel los gekomen van Philips en een afzonderlijke onderneming geworden, genoteerd aan de Euronext-effectenbeurs van Amsterdam. In maart 2018 is het bedrijf opgenomen in de AEX-index van de benchmark. Met vestigingen in meer dan 70 landen en 32.000 medewerkers wereldwijd, behaalde Signify in 2017 een omzet van EUR 7 miljard en investeerde EUR 354 miljoen in Onderzoek en Ontwikkeling.

“We worden geleid door het besef dat licht essentieel is”, voegde Eric Rondolat eraan toe. “Door licht te verbinden met netwerken, software, sensoren en IoT-platforms, openen we de deur naar een slimmere wereld.”

www.signify.com