Home > Productnieuws > Kantoor- & Projectmeubilair > Palau wordt onderdeel van Casala

,

Palau wordt onderdeel van Casala

Delen

Palau, premium producent van lounge meubilair, akoestische programma’s en modulaire zitsystemen, wordt onderdeel van Casala. De overname van Palau door Casala, in haar 100-jarige jubileumjaar, stelt Casala in staat om haar aanbod en service richting projectinrichters, architecten en eindgebruikers te vergroten.

Casala heeft een uitgebreid verkoopnetwerk met eigen vestigingen in de belangrijkste Europese markten. De overname zal voor Palau de gewenste expansie op deze markten mogelijk maken. Gezamenlijk bieden de collecties een compleet assortiment zitmeubelen met bijbehorende tafelprogramma’s voor de zakelijke markt.

Casala en Palau zullen als twee merken naast elkaar worden voortgezet. In de verkoop worden de krachten gebundeld maar de merken zullen hun eigen identiteit behouden. De Palau-organisatie blijft in Design Post Amsterdam, waar de vertrouwde contactpersonen voor de relaties bereikbaar zijn. Oprichter Rolf Voorhuis blijft werkzaam voor Palau. Casala opereert als vanouds vanuit haar showroom in Culemborg.

Frank van der Winkel zegt het volgende namens Casala: “De collectie van Palau is volledig complementair aan de huidige Casala collectie. Met deze strategische overname verrijkt Casala haar kennis en productaanbod met een unieke mix aan producten die nog niet eerder bij Casala te vinden was. De modulaire zitsystemen Bricks, Gabo en Corals alsmede het aanwezige specialisme van innovatieve akoestische product-oplossingen zoals de Container pod en Boston Phone Booth maakt Casala nog sterker in haar aanbod richting haar doelgroepen.”


Rolf Voorhuis van Palau vult aan: “De verkoop van Palau aan Casala komt op een ideaal moment. Palau heeft in 20 jaar een sterke collectie opgebouwd en de merknaam is bij onze relaties een begrip geworden voor multifunctioneel zitmeubilair en akoestische oplossingen. De aanwezigheid van een stevig en gezond fundament in combinatie met de enorme drive en ambitie van Casala om de Palau collectie vooral internationaal verder uit te bouwen maken dit tot een unieke gebeurtenis.”

Casala en Palau hebben een voortdurende drive om nieuwe innovatieve oplossingen te bieden aan hun wereldwijde relaties. Altijd met een oog voor detail en op een hoog kwaliteitsniveau. De corporate filosofie is gericht op een tijdloos design met een lange levensduur, gebruikmakend van ecologisch verantwoorde materialen en productiemethodes. Circulaire Economie is een rode draad in de productontwikkeling.

Overigens is er nog meer nieuws te melden van het Casala-front. Het bedrijf maakt bekend dat Vandersluis en Casala per 1 januari 2018 hun krachten bundelen en samen verder gaan als één bedrijf: Casala. Dat betekent dat ook de Sales teams van Vandersluis en Casala worden samengevoegd. “De synergie voordelen op het gebied van Marketing, Productontwikkeling, Finance en Sales liggen voor de hand”, aldus het bedrijf. “Door het onder één noemer brengen van onze ervaring, gespecialiseerde kennis en het voortdurend streven naar hogere kwaliteit en innovaties kunnen wij u nog beter van dienst zijn.”

Een groot deel van de Vandersluis-collectie wordt opgenomen in de Casala-collectie. De producten die niet worden opgenomen in de Casala collectie blijven tot nader bericht leverbaar. “De Vandersluis-producten die worden geïntegreerd in de Casala-collectie zullen wij binnenkort ook opnemen in het vernieuwde Inspiration Center van Casala aan de Rolweg 10 in Culemborg. Vanaf 1 januari kunt u op dit adres al uw proefmeubilair aanvragen en afhalen.”

www.casala.nl

Delen

Aanmelden nieuwsbrief


Onze sponsors

Laatste editie