Home > Productnieuws > Kantoor- & Projectmeubilair > Koninklijke Ahrend verstevigt internationale marktpositie

Koninklijke Ahrend verstevigt internationale marktpositie

Delen

Koninklijke Ahrend verstevigt de internationale marktpositie met verdere integratie van vestigingen in Centraal en Oost-Europa. De kantoorinrichter zet hiermee een volgende stap in haar internationale groeistrategie gericht op een wereldwijde vertegenwoordiging met lokale productie- en verkoopactiviteiten in haar belangrijkste markten. Meest in het oog springende gevolg: het bedrijf Techo gaat verder onder de naam Ahrend.

Vanaf 1 januari 2021 opereren ook de negen vestiging van dochterbedrijf Techo in Centraal en Oost-Europa voortaan onder de naam Ahrend. “Sinds de acquisitie in 2005 groeide Techo onder de vleugels van moederbedrijf Ahrend uit tot de onbetwiste marktleider in Centraal en Oost-Europa met vestigingen in negen landen”, aldus een woordvoerder.

Naast de Benelux, is de regio voor Ahrend inmiddels een belangrijke tweede thuismarkt geworden. Door de naamswijziging is Ahrend hier nu ook commercieel herkenbaar via de Techo-vestigingen in Praag (Tsjechië), Boekarest (Roemenië), Boedapest (Hongarije), Bratislava (Slowakije), Warschau (Polen), Wenen (Oostenrijk), Zagreb (Kroatië), Kiev (Oekraïne), en Moskou (Rusland). “Ook de succesvolle retaildivisie van Techo in Praag gaat verder onder de Ahrend naam. Deze divisie richt overal ter wereld winkels en showrooms in voor internationale opdrachtgevers waaronder Volkswagen, Skoda en Grandvision.”

Eugène Sterken, CEO van Koninklijke Ahrend zegt in een toelichting: “Door nu wereldwijd onder Ahrend naam te opereren vergroten wij onze herkenbaarheid en kunnen we onze totaalpropositie nog effectiever internationaal inzetten. We zijn nu in meer dan vijfentwintig landen wereldwijd met één merk aanwezig en Ahrend heeft als enige Europese speler eigen productielocaties in zowel Europa als Azië waar dezelfde producten worden gemaakt voor deze regionale markten. Hierdoor zijn we in staat onze internationale opdrachtgevers overal dezelfde kwaliteit en dienstverlening te garanderen zonder lange levertijden. Daarnaast kunnen we ons met het vertrouwen dat de Ahrend naam internationaal geniet nu ook in Centraal en Oost-Europa sterker profileren bij opdrachtgevers die behoefte hebben aan werkomgevingen die aansluiten op de lokale diversiteit van hun activiteiten én bij hun wereldwijde brand identity. Op dat vlak hebben wij de afgelopen jaren veel multinationals mogen helpen met de inrichting van wat wij noemen ‘vitaliserende werkomgevingen’.”

www.ahrend.com

Delen

Aanmelden nieuwsbrief


Onze sponsors

Laatste editie