Goud voor K + N

Delen

König + Neurath is onderscheiden met German Brand Award in goud. De German Brand Award bekroont innovatieve merken, consequente merkvoering en duurzame merkcommunicatie. Deze awards werden onlangs voor de vierde keer uitgereikt.

König + Neurath kreeg de ‘gouden plak’ in de categorie ‘Excellence in Brand Strategy and Creation | Brand Strategy’ voor de wijze waarop het bedrijf zich heeft geherpositioneerd. Carl-Christoph Held, CEO en directievoorzitter van de firma König + Neurath AG, zegt het volgende over de heroriëntatie van het merk: “De arbeidsomgeving is fundamenteel veranderd. Bedrijven staan voor de uitdaging om nieuwe ruimteconcepten te realiseren voor verschillende manieren van werken, want een aantrekkelijke werkomgeving speelt een belangrijke rol bij de positionering van het werkgeversmerk. Om de veranderingen samen met onze klanten te kunnen vormgeven, hebben wij ons intensief bezig gehouden met ons eigen merkimago en vaart gezet achter de ontwikkeling van productiegericht bedrijf naar oplossingsgericht merk.”

‘Arbeidsculturen vormgeven’ is het motto waarmee König + Neurath creatief meedenkt met zijn klanten bij de vormgeving van werkomgevingen – gedurende het hele proces van de kantoorinrichting. “Met gedifferentieerde stijlcollecties, vormbewust meubilair en digitale oplossingen verandert König + Neurath in een flexibele ‘one stop shop’ aanbieder voor integrale ruimtebelevingen.”

De jury van de German Brand Award betoont zich enthousiast over de strategie van het bedrijf. “König + Neurath heeft zich in reactie op de radicale transformatie van de kantooromgeving met zijn gloednieuwe merkstrategie qua vorm en inhoud geheel nieuw gepositioneerd”, aldus de jury. “De nieuwe positionering – met de drie profileringsvelden ‘ontdekker van arbeidsculturen’, ‘vormgever van stijlwerelden’ en ‘begeleider van processen’ – is niet alleen verheugend klant- en servicegericht van aard, maar zorgt ook voor een bijzondere differentiatie ten opzichte van de concurrentie. Een zorgvuldig en grondig uitgevoerde merk-relaunch die geloofwaardig, sympathiek en modern overkomt.”

König + Neurath werd ook onderscheiden voor het imago-magazine Work Culture. Dit nieuwe imago-magazine, dat op levendige wijze de nieuwe merkpositionering presenteert, wordt bekroond in de categorie ‘Brand Communication – Print’. Dankzij de veelzijdige inhoud rond het thema “arbeidsculturen” wordt König + Neurath neergezet als totaalaanbieder van kantoormeubilair en ruimtesystemen.

“Het tijdschrift biedt een authentiek inkijkje in de geschiedenis en de attitude van het familiebedrijf en maakt het merk König + Neurath op veel niveaus ervaarbaar. Wij zijn zeer trots dat wij met het magazine een medium hebben ontwikkeld dat op creatieve wijze het merkaanbod presenteert en daarmee de jury van de German Brand Awards kon overtuigen. Bijzonder emotioneel en ontroerend was voor ons het interview met [de onlangs overleden] Egon König over zijn werkzame leven in het bedrijf en de toekomst van König + Neurath als familiebedrijf,” aldus Carl-Christoph Held, die daarmee de blijdschap van het hele redactionele team verwoordt.

www.koenig-neurath.de

Delen

Aanmelden nieuwsbrief


Onze sponsors

Laatste editie