Nieuwe strategie Vorwerk


Nieuwe strategie Vorwerk
19-02-2018 10:00

Bij de Duitse vloerenfabrikant Vorwerk gaat het marketingroer drastisch om. Het bedrijf maakt bekend dat het de eigen textiele vloeren op geheel nieuwe wijze in de markt gaat zetten. Ook is de komende periode een stortvloed aan nieuwe producten te verwachten.

Binnen de nieuwe marketingstrategie is er sprake van drie productgroepen in drie verschillende kwaliteiten. Het gaat om de productgroepen ‘Nature’, ‘Classic’ en ‘Art’. “En deze drie groepen bieden we aan in drie kwaliteiten”, zegt marketingdirecteur Florian Bausch: “‘Esssential’, ‘Superior’ en ‘Exclusive’. Deze indeling houden we aan voor alle markten. Door deze verregaande vereenvoudiging denken we een sterk verhaal te hebben richting de snel veranderende markt.”  
 

Voor partijen in de interieurmarkt is het wellicht enigszins wennen. Want ook de bestaande Vorwerk-producten – met veelal vertrouwde namen – worden ondergebracht in de nieuwe structuur. “En ze krijgen dus nieuwe namen”, benadrukt Bausch. “Elk product krijgt de aanduiding ‘Esssential’, ‘Superior’ en ‘Exclusive’ gevolgd door een productnummer. Op die manier is in één oogopslag te zien welk product het betreft.”

Volgens de marketingdirecteur is deze nieuwe eenvoudige logica absoluut essentieel in de huidige markt. “We zijn een sterk merk dat kwaliteit koppelt aan duurzame innovatie een prijswinnend design. Om onze zachte vloerbedekkingen in de huidige markt onder de aandacht te brengen, heb je niet alleen hoogkwalitatieve producten nodig, maar ook een helder en aansprekend verhaal. Dat heldere verhaal hebben we nu.”

De komende periode zullen we veel van Vorwerk gaan horen. Want Bausch maakt bekend dat er dit jaar maar liefst 49 nieuwe producten te verwachten zijn. 
 


Deel op Social Media




<< February 2018 >>
MonTueWedThuFriSatSun
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728





Terug

Combinatieaanbieding: 25% korting op abonnement vaktijdschriften Inside Information + Verlichting

U betaalt € 141,00, in plaats van € 188,00, voor totaal dertien nummers van Inside Information en Inside Information Verlichting.

Klik hier om een abonnement te nemen
 


Nieuwsarchief
Kantoor- en Projectmeubilair

Vloer, Wand & Plafond

Verlichting

Ontwerp/Architectuur

Overig nieuws

Archief voor oktober 2006


Naast nieuws en de hoofdnavigatie bovenaan onze site hebben wij nog meer rubrieken, namelijk:

- Agenda met beurzen en evenementen
- Vacatures
- Projecten uit de branche
- Geselecteerde filmpjes
  


- Aanmelden voor een abonnement
- Inschrijven op de e-mailnieuwsbrief

 


Agenda
Agenda-overzicht >