Nieuw assortiment Dataflex

Vandaag lanceert Dataflex niet alleen een nieuwe look, maar ook een compleet nieuwe klantervaring. De vernieuwing is volgens de woordvoerder typerend voor het bedrijf, dat zijn klanten regelmatig om feedback vraagt en hier altijd positief op reageert. “In dit geval door de website te restylen, het assortiment te vernieuwen en een tool te introduceren waarmee de productselectie en het koopproces nóg beter zijn geworden.”

Dataflex heeft vier nieuwe collecties gecreëerd met ieder een eigen, bijzondere toegevoegde waarde. “De collecties bieden complete ergonomische oplossingen die ontwerp, functionaliteit en prijs combineren. Met de Viewmaster-, Viewlite-, Viewmate- en Viewgo-collecties stellen klanten snel en eenvoudig een productserie samen die optimaal aansluit bij hun budget. De vijfde collectie, Addit, bestaat voornamelijk uit extra serviceproducten die speciaal zijn geselecteerd om de vier basiscollecties uit te breiden. Met de Viewgo-collectie is Dataflex een nieuwe weg ingeslagen waarmee het bedrijf bewijst dat betaalbare producten ook heel stijlvol en kwalitatief hoogwaardig kunnen zijn.”

Met zijn frisse uitstraling, hoogwaardige afbeeldingen en bijzondere sfeerfoto’s geeft de nieuwe website een goede indruk van de collecties. “De vereenvoudigde lay-out biedt een duidelijk overzicht van de productgroepen en alle specificaties per product. De Dataflex-website introduceert daarnaast twee tools die klanten helpen bij het vinden van de juiste monitorarm.”

Dankzij de Viewlite Configurator is het volgens de woordvoerder nu heel eenvoudig om de ideale oplossing te vinden binnen het uitzonderlijke aanbod Viewlite-producten. “Deze geavanceerde tool toont klanten de onderdelen in 3D en begeleidt ze stap voor stap door het virtuele bouwproces.
In de Product Finder beschrijven klanten hun situatie waarna de tool alle beschikbare opties vindt.”

Dit hele proces komt grotendeels voort uit feedback die we van klanten en partners hebben ontvangen. “Ieder jaar voeren we een klanttevredenheidsonderzoek uit,” aldus CEO Roderik Mos. “Daaruit kwam duidelijk naar voren dat er een kloof zat tussen onze reputatie en de positieve geluiden die wij van onze relaties te horen kregen. Dit wilden we natuurlijk rectificeren en daarom hebben we een aantal essentiële bedrijfsaspecten aangepast. Op deze manier zouden potentiële nieuwe Dataflex-klanten vanaf het begin dezelfde positieve ervaring moeten krijgen als onze bestaande klanten.”

www.dataflex-int.com