Wiesner-Hager gaat crescendo

Ondanks moeilijke economische omstandigheden slaagde de projectmeubelspecialist Wiesner-Hager erin het afgelopen boekjaar 2010-’11 met omzetgroei en winst af te sluiten. Dat meldt Ruud Kunkels, de Nederlandse importeur van de Oostenrijkse fabrikant.

De over het algemeen moeilijke economische omstandigheden van de afgelopen 2 jaar hebben de kantoormeubelbranche erg hard getroffen. Ook al draait de algemene conjunctuurmotor al weer verder, toch heeft de kantoormeubelindustrie te kampen met een teruggang van de openbare aanbestedingen en met een verminderde investeringsbereidheid van bedrijven. “Des te fijner is het dat Wiesner-Hager in het afgelopen boekjaar 2010/11 niet alleen bij de omzet weer een lichte groei (+ 3 procent naar 34 miljoen euro) liet zien, maar ook in alle ondernemingen met een positief resultaat heeft afgesloten”, aldus Kunkels.

Met name de vestigingen en markten in de Benelux, Duitsland en de overzeese markten USA en VAE vertoonden een zeer verheugende ontwikkeling. “Voor het lopende boekjaar 2011/12 plannen wij een lichte omzetverhoging, want de uitwerkingen van de crisis zijn in onze branche nog steeds zeer aanwezig“, drukt Markus Wiesner, directeur Wiesner-Hager, zich voorzichtig optimistisch uit. Vooral de te verwachten teruggang in de publieke sector geeft nog geen aanleiding voor euforie. Een positief effect daarentegen laat het toenemende herstel in de particuliere sector zien: “De bedrijven zullen weer meer investeren, echter nog niet in de mate die de economische omstandigheden zouden toelaten.“

Tot de belangrijkste groeimaatregelen van Wiesner-Hager behoort vooral het in 2010 begonnen offensief met enkele nieuwe programma’s, een nieuw conferentietafelsysteem (Pulse), een nieuw stoelenprogramma (Macao) dat met de Red Dot Award 2011 is bekroond, en een nieuw bureaustoelprogramma (Ayo).