Het Nieuwe Werken volgens Hoencamp

“Het Nederlandse bedrijfsleven kan veel meer uit Het Nieuwe Werken halen. Dit zei directeur Harro Hoencamp van OCS Workplaces onlangs op het congres ‘Over Het Nieuwe Werken’ in Utrecht.

“Wanneer bedrijven meer bereid zijn om de resultaten te delen die ze bereiken met investeringen in slimme kantoorconcepten, kunnen bestaande concepten sneller doorontwikkeld worden. Transparantie leidt tot meer innovatie in Het Nieuwe Werken-concepten. En, zodoende, tot meer milieuwinst en productiviteitsstijgingen”, zo vervolgt hij. Hoencamp presenteerde daar samen met mede-auteur Tjeu Verheijen (Workplace Innovator) het eerste exemplaar van het boek ‘The Changing Workplace’.

Dit gratis boek introduceert ‘The Changing Workplace’: een concept voor Het Nieuwe Werken, dat OCS Workplaces in samenwerking met telecombedrijf Vodafone heeft ontwikkeld. In het boek zijn de meest recente resultaten opgenomen die Vodafone met Het Nieuwe Werken heeft bereikt.

The Changing Workplace@Vodafone is een best practice van Het Nieuwe Werken. De resultaten die Vodafone heeft bereikt, liggen volgens OCS Workplaces onder handbereik van iedere organisatie die de werkruimte wil beschouwen als een strategisch middel om organisatiedoelstellingen te bereiken.

Harro Hoencamp hierover: “Op individuele basis bereiken veel bedrijven op dit moment goede resultaten met de introductie van een slim kantoorconcept. Het Nieuwe Werken levert onder andere meer werkplezier op, een hogere productiviteit en betrokkenheid bij de organisatie, lagere kosten en milieuwinst. Mijn waarneming is dat deze resultaten naar een hoger niveau geduwd kunnen worden als bedrijven hun bevindingen gaan delen. Op die manier creëren we input voor de kantoorinrichtingconcepten van de toekomst.”