Ahrend België en Veldeman Kantoormeubelen in Hasselt hebben een overeenkomst gesloten over de overname van Veldeman door Ahrend. De samenwerking start met ingang van 1 januari 2008. De overname past in de strategie van Ahrend om haar positie op de Belgische markt voor kantoorinrichting te versterken.
Ahrend België en Veldeman hebben groeiende posities op de Belgische markt voor kantoorinrichting. Zij vullen elkaar goed aan met hun eigen herkenbare producten en diensten. Beide ondernemingen behouden hun identiteit, ondersteund door afzonderlijke verkooporganisaties.
Directievoorzitter Jacq de Bruin van Koninklijke Ahrend NV zegt over de overname: “Veldeman is een designgeoriënteerd bedrijf in Belgisch Limburg, dat uitstekend past bij de identiteit en de strategie van Ahrend. Hoewel Ahrend jaarlijks een gezonde autonome groei weet te realiseren, streven wij tevens internationale expansie na via overnames en het aangaan van strategische allianties. Succesvolle voorbeelden hiervan zijn onze samenwerking met Allsteel in de Verenigde Staten, Summertown in Dubai en zeer onlangs nog met Martela in Polen.”
Veldeman Kantoormeubelen NV is gevestigd in Hasselt en wordt geleid door directeur Ben Goossens. Veldeman levert sinds meer dan 20 jaar advies en projectbegeleiding op het gebied van kantoorinrichting en kantoormeubilair en is een bedrijf van naam en faam in de provincie Limburg. Het bedrijf levert op dit ogenblik vooral aan kleine en middelgrote ondernemingen, de provinciale overheid en ziekenhuizen. Limburg is op dit moment één van de snelst groeiende economische regio’s in België.
Ahrend België is een verkoopvestiging van Koninklijke Ahrend NV en is in België sinds 53 jaar actief op het gebied van kantoorinrichting. Het bedrijf focust zich op de verkoop van kantoormeubilair en is specialist op het gebied van conceptueel inrichtingsadvies en het creëren van eigentijdse kantooromgevingen. Op basis van een lange historie bouwde Ahrend een sterke positie op in België en levert het aan overheden, profit organisaties en het onderwijs. Ahrend streeft een top-drie positie na op de Belgische markt. Daarvoor moet het bedrijf groeien. Dit gebeurt op verschillende manieren: door autonome groei en door overnames.