Optimale interactie

BrabantZorg is een ouderenzorgorganisatie met 225 medewerkers op het hoofdkantoor in Oss en 34 vestigingen in Noord-West Brabant. De organisatie maakt sinds kort gebruik van een nieuw ingericht hoofdkantoor, naar een ontwerp van M+R Interieur architecten, Bart Diederen en Hans Marechal. Jos Timmermans, projectmedewerker Nieuwbouw, Verbouw en Interieur van BrabantZorg, vertelt over het project.

BrabantZorg maakt sinds kort gebruik van het voormalige hoofdkantoor van Organon in Oss, dat door leeg was komen te staan. Onder regie van M+R interior architecture is het gebouw getransformeerd tot een eigentijdse en innovatieve kantooromgeving, waarvan gebruik wordt gemaakt door twee organisaties: BrabantZorg en BrabantWonen. Duurzaamheid speelt er een belangrijke rol, net als een zekere mate van soberheid.

Het delen van kennis en het ontmoeten van elkaar staat centraal in het kantoorgebouw. Het pand is daarom van een traditioneel ‘cellenkantoor’ verandert in een innovatieve open en flexibele omgeving. De mate van concentratie en interactie die nodig is voor je werk op dat moment, bepaalt waar in het pand je werkt.

Jos Timmermans van BrabantZorg was samen met zijn collega Jan Timmermans nauw betrokken bij de inrichting van het hoofdkantoor. Volgens de projectmedewerker is het functiegerelateerd werken samen met meubelfabrikant Palmberg en dealerpartner Anca perfect ingevuld. “Vanuit milieuoogpunt wilden we eigenlijk tweedehands meubilair laten opknappen”, aldus Timmermans. “Maar bij vergelijk met Palmberg bleek dat nieuw meubilair nauwelijks in prijs verschilde van tweedehands meubilair en dat Palmberg op het gebied van milieu voorop loopt.” Voorts zijn de Palmbergmeubels volgens de BrabantZorg-medewerker van hoge kwaliteit en s het bedrijf in staat om desgewenst producten na te leveren.

BrabantZorg wilde in heel het inrichtingstraject graag één aanspreekpunt. “Daarin bleek Anca de juiste partner te zijn. Wat ons aanspreekt in Palmberg en Anca zijn het enthousiasme en meedenken van de mensen, de kwaliteit van de Prisma 2-kasten en het bureautafelprogramma Crew.” Bovendien zijn de andere meubels van Palmberg – waaronder bijvoorbeeld de vergadertafels – in dezelfde kleuren leverbaar, waardoor er een eenheid ontstaat. “Ook worden afspraken nagekomen, was de planning strak en de logistiek perfect. ” De vaste contactpersonen Robert-Jan Weijers (Palmberg) en Harrie van Alebeek (Anca) zorgden volgens Timmermans voor een nagenoeg foutloze levering, plaatsing en montage.

Medewerkers van BrabantZorg zijn volgens Timmermans zeer ingenomen met de geleverde Palmberg-meubels. “Ze ervaren de tafels met slinger en de elektrische zit-sta tafels van Crew als uiterst prettig. Ook de Prisma 2-kasten in akoestische uitvoering voldoen perfect. We hadden enkele maatwerkkasten in onze inrichting en ook daar heeft Palmberg voor gezorgd. Deze werden tegelijk geleverd met het overige meubilair. Overigens is maatwerk  voor hen geen probleem, eerder een leuke uitdaging. Vandaar dat we Prisma-kasten zowel standaard als maatwerk en in garderobe uitvoeringen ook toepassen op onze zorglocaties.”

www.palmberg.nl


Deel op Social Media